Blog Readers

Wednesday, May 26, 2010

DRAW MOHAMAD DAY FIRST ANNUAL

Tahu tak ape itu DRAW MOHAMAD DAY FIRST ANNUAL?? Bukak facebook taip DRAW MOHAMAD DAY FIRST ANNUAL,kamu akan jumpa satu group yang bernama EVERYBODY DRAW MOHAMAD DAY.

Molly Norris yang didakwa menganjurkan “Everybody Draw Mohammed Day” telah meminta maaf pada seluruh umat Islam. Ya, sebagai seorang muslim kita patut maafkannya, malah Molly Norris sendiri mengaku bahawa bukan beliau yang mencipta laman “Everybody Draw Mohammed Day” di Facebook, tetapi orang lain yang beliau sendiri tak kenal

Tahu x sape tu Molly Norris? Dia ni ialah insan yang telah mencetuskan kontroversi seluruh dunia kerana telah melukis karikatur Rasulullah S.A.W sedangkan dalam Islam,kita dilarang sama sekali berbuat sebegitu.

Dan sekarang ni ada individu yang menyambung perjuangannya dengan mencipta group tersebut kat facebook(sekarng ni,group tu dah xde sebab kena banned!!! wakakaka.. ) Tapi muncul lagi group lain yang cuba nak sambung perjuangan haram ini.Mereka sambut 1st annual pada 20 May yang lepas.


Apa tanggungjawab kita? Kita tak perlu nak gi bakar gereja atau bunuh atau makan mereka.Bkn ni yang diajar nabi kita yang kita sayang.

Tapi sekurang-kurangnya kita sedar tentang benda ni dan tunjukkan yang kita 'benci' padanya.
Jangan sesekali tertipu dengan isu yang mereka bawa.Bagi mereka,karikatur-karikatur ini bertujuan untuk tunjuk yang Islam ni tiada kebebasan sebab tak boleh lukis gambar Rasulullah.Tapi,siapakah mereka untuk judge agama kita?mereka bukan Islam dan mereka tak tahu menahu pun pasal agama kita.


Kita sebagai muslim yang sejati perlu tahu pasal benda nih.Jangan kita sibuk dengan kehidupan seharian sedangkan MEREKA sibuk mempersenda-sendakan agama Islam yang kita cinta.



  •  klik gambar untuk paparan lebih jelas.
(klik untuk ke blognya).

No comments:

Post a Comment